Do zadań Zastępców Dyrektora Centrum należy:


1) zastępowanie Dyrektora Centrum podczas jego nieobecności zgodnie z udzielonymi upoważnieniami,


2) podpisywanie pism wychodzących z podległych Zespołów,


3) bezpośrednie nadzorowanie zadań realizowanych przez podległe zespoły,


4) realizacja zadań określonych w zakresie czynności,


5) współudział w opracowaniu i nadzorowanie realizacji powiatowych programów:

a) rozwoju pieczy zastępczej,
b) przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
c) strategii rozwiązywania problemów społecznych,

6) sprawowanie nadzoru nad rodzinami zastępczymi i prowadzącymi RDD,


7) sprawowanie nadzoru nad placówkami opiekuńczo – wychowawczymi,


8) inicjowanie działań i nowatorskich rozwiązań usprawniającymi pracę Centrum,


9) przygotowanie dla dyrektora zestawień i analiz z zakresu nadzorowanych spraw,


10) dokonywanie okresowych ocen kierowników podległych zespołów,


11) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w podległych zespołach.