Do zadań Zastępców Dyrektora Centrum należy:


→ zastępowanie Dyrektora Centrum podczas jego nieobecności zgodnie z udzielonymi upoważnieniami,


→ podpisywanie pism wychodzących z podległych Zespołów,


→ bezpośrednie nadzorowanie zadań realizowanych przez podległe zespoły,


→ realizacja zadań określonych w zakresie czynności,


→ współudział w opracowaniu i nadzorowanie realizacji powiatowych programów:

- rozwoju pieczy zastępczej,
- przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
- strategii rozwiązywania problemów społecznych,

→ sprawowanie nadzoru nad rodzinami zastępczymi i prowadzącymi rodzinne domy dziecka,


→ sprawowanie nadzoru nad placówkami opiekuńczo – wychowawczymi,


→ inicjowanie działań i nowatorskich rozwiązań usprawniającymi pracę Centrum,


→ przygotowanie dla dyrektora zestawień i analiz z zakresu nadzorowanych spraw,


→ dokonywanie okresowych ocen kierowników podległych zespołów,


→ przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w podległych zespołach,

→ sprawowanie nadzoru nad komórkami merytorycznymi.