Wnioski i skargi do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie może złożyć każdy obywatel lub osoba prawna.  Skarga może dotyczyć np. zbyt długiego załatwiania sprawy przez urzędników lub zaniedbania.  Wnioski mogą dotyczyć np. usprawnienia pracy urzędu.

Podstawa prawna: 

→ Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021 poz. 735).                                                            
→ Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie, rozpatrywanie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje Zespół Organizacyjny, który:


→  przyjmuje, ewidencjonuje i przekazuje do rozpatrzenia skargi i wnioski zgodnie z właściwością rzeczową,

→  czuwa nad terminowym rozpatrzeniem skarg i wniosków oraz udzieleniem odpowiedzi,

→  udziela obywatelom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, kieruje obywatela do właściwej komórki organizacyjnej lub organizuje przyjęcie zgłaszającego przez Dyrektora,

→  prowadzi kontrolę przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w komórkach organizacyjnych Centrum.

 

Z przyjęcia obywatela w ramach skarg i wniosków sporządza się protokół zawierający:


→  datę przyjęcia,

→  imię, nazwisko, adres składającego,

→  zwięzłe określenie sprawy,

→  imię, nazwisko i stanowisko przyjmującego,

→  podpis składającego. 

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach od 9.00 do 11.00, po uprzednim zgłoszeniu w Sekretariacie.

Z-cy Dyrektora i Kierownicy Zespołów, Koordynatorzy Ognisk Wychowawczych przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.