W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie.

Data publikacji strony internetowej: 2022-09-02.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-10-27.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

 



Status pod względem zgodności z ustawą

Ilość testów: 22

WYNIK 7.9/10

Analizowany serwis spełnia wybrane przez Ciebie kryteria dostępności.

Poziom walidacji - A WCAG

Mruganie elementów – OK.

Dostępność CAPTCHA – OK.

Wyróżnienia – OK.

Obecność etykiet formularzy – OK.

Kolejność pól formularzy – OK.

Walidacja poprawności nagłówków – OK.

Poprawność linków – OK.

Walidacja HTML-a – OK.

Obecność deskryptorów mediów – OK.

Dostępność plików PDF – OK.

Możliwość ominięcia powtarzalnych bloków – OK.

Dźwięk – OK.



Poziom walidacji - AA WCAG

 


Mruganie elementów – OK.

Obecność bloku informującego o lokalizacji w obrębie strony (okruszki) – OK.

Poprawność deklaracji języka – OK.



Poziom walidacji - AAA WCAG

Mruganie elementów – OK.

Obecność bloku informującego o lokalizacji w obrębie strony (okruszki) – OK.

Walidacja poprawności nagłówków – OK.

Zrozumiałość tekstu – OK.




Raport z wynikami przeglądu dostępności:

https://validator.utilitia.pl/analysis/635a2802bd19835342000bdf

 


Wszystkie treści na stronie są aktualnie sprawdzane i będą systematycznie uzupełniane o elementy, które pozwolą w jak najlepszy sposób spełnić warunki ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 poz. 848).

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-10-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie.

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Krzysztof Kozak. Kontakt: krzysztof.kozak@pcprwejherowo.pl, tel. 58 672 40 63. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie odpowiada Krzysztof Kozak, krzysztof.kozak@pcprwejherowo.pl, tel.58 672 40 63.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo:

•             zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

•             zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

•             wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

•             dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

•             wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

•             wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

•             Organ nadzorujący: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

•             Adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo

•             E-mail: malgorzata.bernacka@powiatwejherowski.pl

•             Telefon: 586722702 wew 11

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)

Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie mieści się przy ul. Sobieskiego 279A. Budynek posiada dwa wejścia. Wejście główne umożliwia wjazd osobom na wózkach bezpośrednio do windy i tym samym dotarcie na każde piętro.

Winda posiada oznaczenia w języku braila. W innych częściach urzędu brak tych oznaczeń.

W urzędzie nie ma tłumacza migowego języka migowego.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Aplikacje mobilne

Ministerstwo Cyfryzacji udostępnia następujące aplikacje mobilne: mObywatel w wersji dla systemu Android i w wersji dla systemu iOS. Nazwa aplikacji jest linkiem prowadzącym do miejsca, z którego można pobrać aplikację.